Friday, March 23, 2012

iMaN Di HaTi

Assalamualaikum.
Salam sejahtera, kepada anda semua,
 Moga berbahagia.
Dihari nan indah lagi mulia
Dipertemuan ini
Jalinkan kasih sayang.
(^_^)
Rapatkan la ukhwahh
Ikatan IMAN...la la la

Hampa suma,

Buat apa cuti-cuti ni?
Cuti-cuti MALAYSIA?
Makan, tidur, study?
Meeting, berkerja untuk Islam?
Ada exam?

Oh tidak?
Jugak bukan?
Hampir tepat?
Ikut demo, kome, hang, ampa, awak, kamu la nak wat apa pun.
ASALKAN...
Apa??

BERMANFAAT!!
DIRI TERUJA LAGI  TERHIBUR!!
DAN PALING PENTING
TIDAK BERCANGGAH DENGAN SYARIATULLAH!!!!!

Ada paham?
Pastikan anda angguk-angguk
dan bukannya geleng-geleng. hehehe
Yeppy!

Nak kongsikan ini =)

|
|
|
|
V


Serius kiut okeh,
 macam kamu,
ya kamu la~
Sonok latew..
=)
Tak perlu kata apa-apa
=)

Tapi kan bukan gambar tengah tu yang penting sangat
yang pentingnya
ISI dalam gambar ini
Semoga bermaafaatb untuk semua!

(Saya pun ambil dalam FB, Terima kasih tuan picture, arrigatooo..
Moga hamba Allah yang create picture ini mendapat manfaat berpanjanga, Amin)


EMOSI TERGANGGU??
Segala
Keserabutan kegelisahan, kerisauan
Bagaikan sesuatu agak yang sukar diungkap
Boleh jadi ia masalah
Boleh jadi ia juga ujian

Bagaimana kamu mentafsirnya??
Bergantung pada diri sendiri
Kelemahan bukan ukuran
kekuatan juga bukan sandaran

Yang penting kita cari solusi
pada permasalahan
Agar tersingkap
jendela hikmah yang tersembunyi

Itulah tanda pergantungan pada Tuhan
Menerima segala takdirNya
Penuh keredhaan dan ketaqwaan
Itulah indahnya hidup dalam keimanan.

::iman_nurkasih 23032012 ::

Oh ya, selamat bercuti buat teman-teman Uiam,
Semoga anda gembira disamping keluarga tercinta,
Manfaatkan masa dengan sebaiknya ok! <------(buat diriku jua)
~HAPPY HOLIDAY even just a week~

~Keimanan itu dapat menjana Istiqamah dalam kehidupan kita~
Mood- ::SEMANGAT::POSITIF::TENANG::

No comments:

Post a Comment