Saturday, April 14, 2012

Comelnya~

Ya Allah, sangat la comel kan? dah la baik ja.
Sucinya wajah anak-anak ini.
Tiada berdosa.
Terpulang ibu ayah bagaimana mencoraknya.

 Alhamdulillah,
yeay sempat bergambar dengan baby tomei, bernama Ali ni
 Sempat jugak mintak tip dari maknya. hahaha. "
Sebab Ali ni baik sangat.


Fara Aisya, dah 3 tahun ecah, hmm sekarang dia sangat2 pandai cakap.. 
kak nyahhh..kak nyah
Dulu lepas abis CFS kat nilai,
Jadi babysiter dia. Taim dia baby lagi dah jaga.
=)


Tu mak Ali yang mendukungnya tu.
And ni masa program Talk Habib Ali Al-Jufri.
Sempat bergambar dengan commitee lain jugak.
^_^
Suka benar bertambah kenalan. 

Ni pulak Muhammad Hamdiy. Rindu sama dia. Mama jaga hamdiy sekarang. Sebab umi dan abi dia kena p sekolah. Tiap hari hamdiy la teman mama. Tapi masa cuti midbreak aritu, kami ada kat umah, kami la tolong mama jaga hamdiy sebab mama nak menjahit .Gambar diatas masa kenduri sepupu awa dan ammar. 

::Kurnia Allah::

Anak-anak adalah anugerah
Anugerah yang tiada bandingan
Permata hati ayah dan ibu
Menjadi penguat ikatan kasih suci

Didiklah mereka penuh kasih sayang
Ajarkan mereka mengenal Allah
Ajarkan mereka akhlak Rasulullah
Agar mereka mengamal Al-Quran Sunnah.

Nasihati mereka bila terleka.
Berkawan dengan mereka bila dewasa
Berikan mereka hidup mulia
Suburkan kasih sayang sesama saudara
Agar  menjadi ummah terbilang

::iman_nurkasih::
14042012

Tuesday, April 3, 2012

Pesona Kasihmu


Pesona Kasihmu

Junjungan Mulia Muhammad s.a.w
Buat seluruh ummat manusia
Mulia pekerti akhlakmu
Santunmu lembut bicara
Sirahmu teladan  semua

Ujian hidupmu
 Penuh penderitaan
Penuh berliku
Kau tetap tabah dan sabar
Menghadapi perjalanan berduri
Ya Habiballah

Perjuangan Islammu
sungguh murni
sungguh suci
kami ummatmu kadang alpa mengingati
Bagaimanakah untuk meraih syafaatmu?

Akhlak mu pesonaanmu
Kasihmu tak bertepi
Perjuanganmu rantaian kami
Syafaatmu harapan kami

Salawat dan salam buatmu
Junjungan mulia
Ya Habiballah
Ya Rasulullah.


::iman_nurkasih::

~Moga diri kita tak lekang untuk salawat dan mengingati Baginda~
~Semoga Jalan kehidupan kita disusuli perjuangan Nabi Utusan Mulia
MUHAMMAD S.A.W, Kekasih Allah~

Dan dengarkan lagu ni
Terbaru dari Album Forgive Me
Maher Zain
Muhammad (pbuh)