Thursday, February 7, 2013

Masih Di sini

Assalamualaikum w.b.t



Hari ini dah masuk hari ke lima berada di UIA untuk semester yang terakhir Insha-Allah. Semester ni, Alhamdulillah cuma amik 5 subjek, selalunya 7 subjek termasuk subjek skill. tapi disebabkan tak pernah miss amik semester pendek, so sem ni cuma 15 contact hour. >_<  So, okey la jadual, hari isnin dan rabu, kelas pagi, petang tak dak kelas, hari selasa dan khamis pulak, EOP, 8.30 - 10.30 Pagi, then petang full dari pukul 2 sampai pukul 5 petang. Setakat ni, kelas EOP belum start lagi sebab belum ada venue, macam mana nak p kelas kan, kalu tempat belum diketahui, so kami pakat assume, this week, kelas EOP belum bermula, maybe next week kot start, Inshaa-Allah. Antara subjek yang diambil semester ini:

LANGUAGE FOR OCCUPATIONAL PURPOSES-ENM
TRAINING MANAGEMENT
QUALITY MANAGEMENT
INDUSTRIAL RELATIONS
ORGANIZATIONAL THEORY

Allah lebih mengetahui, sesungguhnya kita hanya hambaNya yang lemah. Kita hanya mampu berusaha lakukan yang terbaik, dan kemudian, kepada Dia kita berserah dan bergantung harap. Dan saya akui, perjalanan hidup didunia ini memang berjalan atas takdirnya, dari dulu lagi. Macam-macam dah pengalaman yang membawa aku ke sini. Alhamdulillah, semoga berada di pengakhiran yang baik. Ameen.

Di semester ini, akan cuba buat sehabis baik dan ku serahkan takdirku ini ditangan Nya untuk mengukir perjalanan kehidupanku, yang penting kita perlu bezakan baik dan buruk, membuat pertimbangan disetiap pilihan yang berlaku dalam kehidupan. =)

Kadang kita rasa, ianya baik untuk kita, sedang tidak pula, begitulah sebaiknya, Allah Maha mengetahui apa yang terbaik buat kita. Angkat kedua tangan, menadah, memohon kepadaNya, Teruskan berdoa, memohon petunjuk dariNya, Doa, Doa dan teruskan berdoa tanpa jemu, kerana Dialah tempat kita bergantung harap. Banyak sangat nikmat pemberianNya setiap hari kepada kita sama ada sedar atau tidak. Tapi bila tersedar, alangkah keldilnya kita dimuka bumi ini. Sungguhnya banyak dosa yang kita lakukan, Allah tetap mengasihi kita. Kerana Allah itu Maha Pengasih lagi Penyayang buat hamba-hambaNya. Tapi dimana syukur kita? Semoga kita sentiasa menjadi orang yang bersyukur. Ameen.

Manusia itu datang dan pergi
Tapi Allah itu tetap disisi
Cinta manusia berpada-pada
Cinta Allah kekal selamanya

~Islam is the way of our life~

No comments:

Post a Comment